Pentagram - 25 Mart Istanbul Konseri (VW Arena)


Evet, Pentagram’ın Akustik albümü incelemesi sonrası Ä°stanbul’da Volkswagen Arena’da canlı izleme fırsatını da buldum.

Konser tamamen akustikti 30 yılın şerefine. Konuk olarak Ogün Sanlısoy, Murat İlkan, Demir Demirkan sahnedeydi.

Konserde açıkçası Åžebnem Ferah’ı beklemedik deÄŸil ama sahne almadı maalesef. Orada kulisteydi dedikoduları var ama bilmiyorum ne kadar doÄŸru. Anatolia’yı onun bir anda sürpriz bir ÅŸekilde gelip söylemesi çok hoÅŸ olabilirdi.

Konserde 18+2 toplam 20 şarkı çalındı. Hepsi neredeyse muazzamdı. Seyirciler biraz sönük kaldı bazı yerlerde bazı yerlerde çok güzel eşlik ettiler. Özellikle tribün kısmı baya oturup klasik müzik konseri izliyor havasındaydı.

Setlist:
  1. Apokalips
  2. Lions In A Cage
  3. Fly Forever
  4. Åžeytan Bunun Neresinde
  5. Uzakta
  6. No One Wins the Fight
  7. For the One Unchanging
  8. Gündüz Gece
  9. Geçmişin Yükü
  10. 1000 in the Eastland
  11. Anatolia
  12. In Esir Like an Eagle
  13. Doğmadan Önce
  14. Give Me Something to Kill the Pain
  15. Dark Is the Sunlight
  16. This will too pass
  17. Bir
  18. Sonsuz
  19. Gündüz Gece
  20. Bir
Konserin güzelliklerini anlatmadan önce sadece eleÅŸtireceÄŸim birkaç not var onları aktarayım. Birincisi, her ÅŸarkı sonrası Tarkan’ın bas gitarını havaya kaldırması pek hoÅŸ deÄŸildi bence. Ä°lk ÅŸarkı, beli Bir sonrası olabilirdi ama her ÅŸarkı sonrası pek hoÅŸ olmadı açıkçası. Ä°kinci eleÅŸtirim ise, Ogün’ün grup lideri havalarına bürünmesiydi. ÇoÄŸu konuÅŸmayı yapan birisinin 20-25 yıldır gruptan uzak kalmışken bu tavra bürünmesi biraz yersizdi. Gökalp bir derece, bana kalırsa Hakan, Tarkan ve Cenk + Murat’ın liderliÄŸi alması daha güzel ve anlamlı olurdu bence. Son eleÅŸtirim ise Gökalp’in ÅŸarkılarda biraz fazla zorlaması ve akustikten uzaklaÅŸması. Belki kendi hünerlerini ve “bakın ben Pentagram’a uyuyorum demek için bir zorlamaydı ama sonunda da grup arasında silik ve geri planda kaldı (ki bence hoÅŸ bir davranıştı).


Akustik albümünde olmayan ÅŸarkılarında akustik hallerini dinlemek çok büyük keyif Verdi bana. Özellikle ilk Åžeytan Bunun Neresinde duyduÄŸumda, iÅŸte beklediÄŸim konser demiÅŸtim. Ben ilk sadece belki albümdeki 11’I çalarlar diye düşünmüştüm. Bunun bir kötü yanı oldu, neden o güzelim ÅŸarkıları albüme koymadınız?

Konserde güzel anlardan birisi Ogün’ün Ãœmit Yılbar’ı (doÄŸuda ÅŸehit düşen eski üye) anması ve sonrasında bir Ä°zmir Marşı’na seyirciyi sürüklemesi oldu ama nedense beklenen kalite de tepki gelmedi anlamış deÄŸilim. Ogün’den konuyu açmışken o zaman kendisinin kendini beÄŸenmiÅŸ havalarından biraz arındırırsak kendimizi sesini övmek istiyorum. Gerçekten çok güzel okudu ÅŸarkıları veya arkada eÅŸlik etti. Favorim No One Wins The Fight’I çok güzel söyledi. KeÅŸke dediÄŸi gibi 25 yıl önce savaÅŸta kazanan yoktur denirken hala aynı durumlar devam etmeseydi.

Demir Demirkan baya heyecanlıydı. Özellikle sonunda da kendisi itiraf etti. Konser başında yanlış gitarı eline alması da bunun belirtisiydi zaten. Ama o ortamda güzel bir eÄŸlence, gülünüp geçildi. Çok güzel çaldı genel olarak ve bazen Metin ile atışıyorlar gibiydi. Amerika’dan bu konser için geldiÄŸini söyledi ve önümüzdeki zaman konserlerinde de olacakmış.


Gökalp söylerken dediğim gibi keşke çok zorlamasaydı bazen. Ama bence çok ön plana da çıkmadan ama bu grubun bir üyesi olduğunu belirterek bir performans sergiledi. Ben geri vokal de olduğu zamanlar kendisini çok daha beğendim çünkü sesini zorlama gereği duymuyordu o zaman.

Murat İlkan. Ah abi sen yokmusun sen ve o süper sesin. Diyecek söz yok. Sadece konserin arasında telefonu ile oynamaları beni rahatsız etti. Biraz güçten kaybetmiş gibiydi maalesef ama sesi aynı kalitedeydi. This Too Shall Pass zaten onun sesinden dinlemeyi en sevdiğim şarkıdır, onu da layığıyla yerine getirdi.


Bateriyi unuttuk. Amanınnn! Bir tık akustiğe sert kaçmıştı. Bagetleri yumuşatmakla akustik havasını vermek biraz zordu ama kimseyi de rahatsız ettiğini söyleyemem.

Asıl kahramanlara ise söz söylemek olmaz. Metin, Tarkan, Cenk ve Hakan. Hakan’da gerçi arada ne yapıyoruz biz havası oluÅŸuyordu ve muratla muhabbete daldılar bir iki kere ama onun dışında lafım yok.


18 ÅŸarkı bittikten sonar herkesi selamlayıp gittikten sonar geri dönüp “Madem istiyorsunuz biraz daha çalalım” diyerek Gündüz Gece’yi bir daha çalıp, sonrasında ise seyirci gazı ile Bir’i tekrardan çalmak hepimizi çok mutlu etti. Konser sonrası bence sahneden biraz çabuk ayrıldılar bunu da sıkıştırayım araya.

Konser sonrası ise dışarıda Pentagram çalınmaya ve Monster sponsor olduğu konserde enerji içeceklerini dağıtıyordu. Burada güzel olan bedava içecek değildi tabi (yalan söylüyorum) dışarıda da Pentagram gazının devam ediyor oluşuydu.

İlk umudum bu konserin veya bu organizasyon serisinin bir DVD/Bluray versiyonunun çıkması olur. İkinci isteğim ise Akustik turnesinin devam etmesi.


Son eleÅŸtirim ise, Ä°stanbul’da bu konser yapılıyorken bence VW Arena’da çok daha iyi bir ÅŸov, organizasyon ve konuk sanatçı olabilirdi. Herhangi bir kulüpte çalmaktan bir farkı yoktu biraz, sandalyeler ve akustik gitar. Daha orijinallik beklerdim ama albüm incelemesi yazımda da belirttiÄŸim gibi biraz kolaya kaçmışlar burada artık.


Sonucunda ise diyeceğim şey, bana yaşattığınız o muhteşem gece için çok teşekkürler, sesinize, akorunuza sağlık.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.